Demonstration for Some Sorting Algorithms/Helps
Demonstration for Some Sorting Algorithms
整列演算解法の実演(並び替えアルゴリズムのデモ)
Instruction Manual | 取扱説明
2022.12.02 for version 1.08
🐦 WHAT IS HERE FOR (PURPOSE) | ここは何のためにあるか(存在目的)
🦆# Here is the site making trials of demonstration for some sorting algorithms by graphics and sounds.
ここは、画色と音色で様々な整列演算解法の実演(並び替えアルゴリズムのデモ)を試すことができる場所です。

🐦 HOW CAN WE DO THIS (USAGE) | これをどのようにすることができるか(使用方法)
🦅 SHORT EXPLANATIONS | 簡易説明

🦩# There are two steps, you make it.
操作手順は2段階になっています。

STEP-1. 🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET
🦜@: Click "" button, and click "" button as one of the most simple manipulation.
最も単純な操作としては、まず、「」ボタンを、そして次に、「」ボタンを押してください。

STEP-2. 🎬 START-UP A SORTING DEMONSTRATION
🦜@: Click a button of your favorite sorting algorithm!
お好きな整列法のボタンを1つ選んで押してください!

🦩# And then, check out the "[⯈ ADDITIONAL EXPLANATIONS]" in each sections too, please.
それから、所々にある「[⯈ 補足説明]」も見てみてくださいね。

🦅 DETATILED EXPLANATIONS | 詳細説明

STEP-1. 🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET
🦩# You shall make a data set before sorting for playing a demonstration. Here the functions are prepared. デモを行うには、そのための並び替え前のデータを準備する必要があります。それを行うためのものが、ここに用意されています。
GENERATION OF A NEW DATA | データ新規生成: 🔨
🦩# So, anyway, let's provide a data for sorting. Re-generate a new data by these functions for making the changes to reflect, if you have changed "[THE NUMBER OF DATA (BARS)]" or "[CANVAS ZOOM SIZE]" please. そう!まずはとにかく、並び替え前のデータを用意しましょう。「[データ(棒)数]」を、または、「[描画域拡縮]」を行った場合にも、この機能を使って、それらを反映させたデータを再生成してください。
(Regular DATA Sets) |(標準的な整ったもの): 🔨⛏️
🦩# You can take a data set without any overlapped bars (values), when you select these functions (buttons). これらの機能(ボタン)を選択すると、棒の長さ(値)に重複のないデータセットを用意できます。
(MISCellaneous OR STRANGE DATA Sets) |(種々雑多または奇妙なもの): 🔨⛏️
🦩# These functions may be able to make a data set with overlapped values, or with missing values, or with more bigger values than the number of data set. これらの機能(ボタン)を選択すると、 同じ値を持つ棒が複数本あるかもしれない、 あるいは欠けている(不連続な)値があるかもしれない、 あるいはデータ数を超える非常に大きい値を持ったものを用意できます。
DATA PROCESSINGS | データ処理: 🔧️✂️
🦩# You also will be able to process, save, or reload data after manipulation by "[GENERATION OF A NEW DATA]". However ou will not be able to manipulate almost these functions without "[GENERATION OF A NEW DATA]", except for some functions. 「[データ新規生成」を行った後に、さらにデータを加工、保存、呼び出しをすることができます。しかし一部の機能を除いては、「[データ新規生成]」を行ってからでないと使用できるようになりません。

STEP-2. 🎬 START-UP A SORTING DEMONSTRATION
🦩# You will be able to select and play a sorting demonstration after doing "[🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET]". 「[🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET]」を行うと、ここにある整列法を使用してデモが(選択)できるようになるでしょう。
DATA PROCESSINGS | データ処理: 🔧️✂️
🦩# Here functions are same as in "[🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET]". The some of them are for fast access to these functions at also "[🎬 START-UP A SORTING DEMONSTARTION]". 「[🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET」にあるものと同じですが、「[🎬 START-UP A SORTING DEMONSTRATION]」からも取り扱いしやすいように、その一部のボタンをここにも配置しています。
INTERNAL (IN-PLACE) SORTS | 内部整列法: 📽️🚴
EXTERNAL SORTS | 外部整列法: 📽️🚴
🦩# We recommend to try to start with fewer number of bars (data), because the processing times are large differences for each sorting algorithms. When you are surprised to spend much time for a demonstration, and you really want to break it. Click STOP button at "[🚨 EMERGENCY STOP WHILE SORTING]". Some of demonstrations use the two "[SUB-SCREEN]"s in "[📊 GRAPHICAL DEMONSTRATION]". Then, check out the "[⯈ ADDITIONAL EXPLANATIONS]" in each sections too, please. 整列法によって処理時間に大きな差があります。はじめは少ない棒の(データ)数で試すことをお勧めします。想像以上にデモに時間がかかり、どうしても途中でデモを終了させたいときには、「[🚨 EMERGENCY STOP WHILE SORTING]」を押してください。あくまでも非常用です。「[📊 GRAPHICAL DEMONSTRATION]」にある2つの「[SUB-SCREEN]」も使用する整列法があります。それから、所々にある「[⯈ 補足説明]」も見てみてくださいね。

STEP-3. ⚙️ CONTROLLER FOR THE DEMONSTRATION
🦩# Any time you will be able to operate "[CANVAS COLOR]", "[ACOUSTIC SIGNALS]", "[DEMONSTRATION SPEED]", and "[DATA TRACE]" functions while a sorting demonstration. 「[CANVAS COLOR]と、[ACOUSTIC SIGNALS]」、「[DEMONSTRATION SPEED]」、「[DATA TRACE]」については、デモ中でもいつでも操作できるでしょう。

STEP-4. 🎨 OTHER OPTIONAL FUNCTIONS
🦩# Refer the next "[⯈ 🐦 WHAT CAN WE DO HERE (FUNCTIONS) ]" for the other functions please. それ以外の機能については、次の「[⯈ 🐦 ここでどのようなことができるか(機能説明)]」で紹介しています。

🐦 WHAT CAN WE DO HERE (FUNCTIONS) | ここでどのようなことができるか(機能説明)
📊 GRAPHICAL DEMONSTRATION

🦩# The graphical demonstation will be played on these screens. The screens will be able to be copied and saved as each file onto your device. これらの画面上で実演(デモ)は行われます。画面は、使用している機器端末にコピーし、ファイルとして保存できるでしょう。

⯈ 📊 OTHER BUCKETS FOR EXTARNAL SORTS OR ANY
🦩# Somtimes this may display the progress onto the two "[SUB-SCREEN]"s too, while demonstrating. 必要に応じてデモ中に、この2つの「[SUB-SCREEN]」にも状況を表示することがあります。

🚩 PROGRESS AND RESULT OF THE DEMONSTRATION

🦩# The sorting point-by-point progress while demonstrating and result as information will be displayed numerically here. 並び替えの逐一経過と結果が数値でここに表示されます。

🕵️ WATCHING WWW-BROWSER CONSOLE

🦩# You can inspect the order of data while sorting demonstration in www-browser console by "" in "[DATA PROCESSINGS]". 「[データ処理]」で、「」をONにすると、ウェブブラウザーのコンソールで、デモ中のデータの並び順の移り変わりを確認できます。

🦜Mozilla Firefox v107: "[≡] (upper-right)" ⇒ "[More Tools]" ⇒ "[Web Developer Tools]" ⇒ "[⍄Console]";
「[≡](右上)」⇒「[その他のツール]」⇒「[ウェブ開発ツール]」⇒「[⍄コンソール]」;

🦜Google Chrome v107: "[︙] (upper-right)" ⇒ "[More tools]" ⇒ "[Developer tools]" ⇒ "[Console] (lower-side)";
「[︙](右上)」⇒「[その他のツール]」⇒「[デベロッパー ツール]」⇒「[コンソール](下方)」;


📑 ADDITIONAL EXPLANATIONS FOR THE DEMONSTRATION

🦩# The comments and comparisons and informations and the others will be displayed here for each sorting demonstrations. ここに、各整列法実演に対する説明や比較や情報などが表示されます。
🦩# This sensory display speed is not equal to the performance of each algorithm. Because the delay is depending on data-swap or data-removing times. Please take forcus to the parameters as "LOOP(S)", "COMPARISON(S)", "SWAP(S)", memory "BUCKET(S)", and so forth. この体感表示速度は、各アルゴリズムの性能を表しているわけではありません。なぜなら、ここでの遅延は主にデータの交換やデータの移し替えの回数に基づいているからです。繰り返し「LOOP(S)」や、比較「COMPARISON(S)」、交換「SWAP(S)」、容器(記憶規模)「BUCKET(S)」、など様々な要素にも着目してみてください。
🦩# Please take notice. The memory size is including original data bucket N before sorting in this "BUCKET(S)" information, though the data bucket is not included in almost inscriptions by people. The data bucket N is not always needed, because the data might be on disk, network, and other devices. However the N is existing in memory certainly in the case of these sorting programs. 次の点にご注意ください。多くの一般的な記載物では、並び替え前のデータがすでに入っている元容器Nは、必要とされる記憶域に含まれていませんが、ここでの記憶域(記憶規模)は、この元容器Nを含めたものを、「BUCKET(S)」として表示しています。この元容器Nは、いつも必要とされるとは限らないでしょう。なぜなら、データはディスク上や、ネットワーク上、他にある可能性もあるからです。しかしながら、そのNは、ここに用意されている並び替えプログラムでは確実に主記憶上に存在し、領域を消費しています。

🚨 EMERGENCY STOP WHILE SORTING

🦩# You will be able to break the demonstration by this "" button. However it should be used in an emargency. この「」ボタンを押すことで実演を中止することができますが、これは緊急の場合に使用されるべきものです。
🦩# After changed the number of data or clicked "" button, preparate a new data set again. (The behavior has not warranty, though you will be able to continue without re-preparations.) If there was no response from this program, Click "" again for the next starting. (But you could not, reload this program by W3 browser. 😓😿) データ数を変更した後や、「」ボタンを押した後には、新しいデータを再度生成してください。(再生成せずに、別な、あるいは同じ並び替えの実演を継続することを妨げていませんが、その振る舞いは保証できません。)もし、このプログラムからの応答がなくなってしまった場合には、再開のために、もう一度「」を押してみてください。(それでもダメだったら、ウェブ・ブラウザーで、プログラム・サイトを再読み込みしてください。😓😿)

🛠️ PREPARATION FOR A DATA SET

🦩# These functions are provided for making a data set. This work is needed for playing demonstrations. これらの機能はデータセットを作るために用意されています。この作業は実演をするために欠かせないものです。
GENERATION OF A NEW DATA | データ新規生成 (Regular DATA Sets) |(標準的な整ったもの)
GENERATION OF A NEW DATA | データ新規生成 (MISCellaneous OR STRANGE DATA Sets) |(種々雑多または奇妙なもの)
🦩# These "[MISCellaneous OR STRANGE DATA Sets]" may have overlapped values, or may have missing values, or may have more bigger values than the number of data set. 「様々雑多または奇妙なもの(MISCellaneous OR STRANGE DATA Sets)」は、同じ値を持つ棒が複数本あるかもしれない、あるいは欠けている(不連続な)値があるかもしれない、あるいはデータ数を超える非常に大きい値を持ったものです。
🦩# The attached mark [R] means descending (reversed) order. This is oriented from a longer bar to a shorter bar. ⯆ (⯈) [R]印が付いたものは、降順(逆順;descending order)に並べられたものです。降順とは、値が大きいものから順に並べることで、ここでは上(左)から下(右)に向かって小さくなることを意味しています ⯆(⯈)。
🦩# The attached mark [S] means descending order, but ID is ascending for the same values. This is useful for stable order check. The "stable" means, the order is kept after sorting for the same values. [S]印が付いたものは、降順ですが、同じ値を持った(同じ長さの)棒同士では、IDは昇順(正順;ascending order)に並べられています。これは並び替えが安定(stable order)なものであるかを確認するのに役立ちます。安定とは、同じ値のもの同士では、並び替え前と後で順序が維持されることを意味しています。
🦩# The attached mark [8] means, ID is ascending for the same values. This is useful for stable order check. [8]印が付いたものは、同じ値を持った(同じ長さの)棒同士では、IDは昇順に並べられています。これは並び替えが安定なものであるかを確認するのに役立ちます。
🦩# The attached mark [A] means ascending order. This is oriented from a shorter bar to a longer bar. ⯅ (⯇) [A]印が付いたものは、昇順(正順;ascending order)に整列済みのものです。昇順とは、値が小さいものから順に並べることで、ここでは上(左)から下(右)に向かって大きくなるという意味です ⯅(⯇)。
🦩# Make conditions before playing demonstrations. 実演を開始する前に、並び替えに使うデータを用意しましょう。
DATA PROCESSINGS | データ処理:  [Here the status for [RECOVER] will be displyed] | [ここに「RECOVER」に関する情報が表示されます。] 
🦩# : to make clear the main screen only, not clear the data; : to make clear all of the 3 screens, not clear the data; or : clear data too; : to make clear the console screen for , not clear the data; は、主画面のみ消します。データは消しません。は、全3画面を消します。データは消しません。、またはは、データも消します。は、のためにコンソール画面を消します。データは消しません。
🦩# : to output the sorting value data to the browser console within 1,000 lines; : to load your favorite value data set onto the memory; : to output the current value data to a window; は、現在のデータ(値)の並べ替え過程を1000行以内でウェブブラウザーのコンソールに出力します。は、指定するデータ(値)の並び順を取り込みます。は、現在のデータ(値)の並び順をウィンドウ内に表示します。
🦩# : to save the data set onto the memory; : to recover the data set from memory backup; は、現在のデータ他を記憶します。は、記憶したデータに戻します。
THE NUMBER OF DATA (BARS) | データ(棒)数:  (2-1000);  QUICK SETS | 簡易即時選択:  
CANVAS ZOOM SIZE | 描画域拡縮:  [x0.5] (small | 小)(large | 大)
🦩# If you have changed "[THE NUMBER OF DATA (BARS)]" or "[CANVAS ZOOM SIZE]", please re-generate a new data set by the "[GENERATION OF A NEW DATA]". 「[THE NUMBER OF DATA (BARS)]」や、「[CANVAS ZOOM SIZE]」の変更を行ったときには、「[GENERATION OF A NEW DATA]」で新しいデータを再生成してください。

⚙️ CONTROLLER FOR THE DEMONSTRATION

CANVAS COLOR | 描画域背景色:  [BLACK] 
ACOUSTIC SIGNALS | 音響:  [ON]  MELODY CHECKS | 旋律見本確認:  
DEMONSTRATION SPEED | 実演実行速度:  [x1.0] (slow | 遅)(fast | 速)
DATA TRACE | データ追跡:  [OFF] 
🦩# These functions are enable to change any time, also while sorting demonstration. これらの機能はいつでも操作できます。並び替え実演中でも変更できます。

🎬 START-UP A SORTING DEMONSTRATION

DATA PROCESSINGS | データ処理:  [Here the status for [RECOVER] will be displyed] | [ここに「RECOVER」に関する情報が表示されます。]
🦩# These functions are provided for playing sorting demonstrations. これらの機能は整列法の実演を開始するためのものです。
INTERNAL (IN-PLACE) SORTS | 内部整列法: 
EXCHANGE SORTS | 交換式: [A]: ||||||[D]: ||||||
🦩# The is qeual to combined the and method. は、と、とを組み合わせたものに相当します。
🦩# The is standard edition in the s. は、の中で最も標準的なものとされるものです。
🦩# The pivot is in top (left, first). The pivot is in bottom (right, last). The pivot is in middle (center). The pivot is configured by top, middle, or bottom. The is using stack instead of recursive-call method. These stack versions also are quick sort. の枢軸(pivot)は、上(左、前、天)側から選出されます。は、下(右、後、底)側から選出されます。は、中央から選出されます。は、上と中央と下から最適なものが選出されます。は、再帰呼び出しの代わりに、スタックを使った整列法です。これもです。
INSERTION SORTS | 挿入式: [A]: |[D]: |
🦩# The is standard edition in the s. は、の中で最も標準的なものとされるものです。
SELECTION SORTS | 選択式: [A]: ||[D]: ||
OTHER SORTS | 他: [A]: ||[D]: ||
🦩# The and the should be played less than 50 data. は、50以下のデータ数で行うことを強く推奨します。
EXTERNAL SORTS | 外部整列法: 
DISTRIBUTION SORTS | 分布または分配式: [A]: ||[D]: 
MERGE SORTS | 併合式: [A]:  [D]: 
OTHER SORT | 他: [A]: [D]: 
🦩# The , , and are the special customized edition for this demonstrations. は、この実演用に改変された特別仕様ものです。
🦩# The attached mark [S] means stable order. The "stable" means, the order is kept after sorting for the same values. [S]印が付いたものは、並び替え順序が安定(stable order)なものです。安定とは、同じ値のもの同士では、並び替え前と後で順序が維持されることを意味しています。
🦩# The attached mark [A] means ascending order. This is oriented from a shorter bar at the top side to a longer bar at the bottom side. ⯅ (⯇) Ordinary sorts arrange with ascending. [A]印が付いたものは、昇順(正順;ascending order)に並び替えるものです。昇順とは、値が小さいものから順に並べることで、ここでは上(左)から下(右)に向かって大きくなることを意味しています⯅(⯇)。通常は特に断りがない限り、この並びで整列します。
🦩# The attached mark [D] means descending order. This is oriented from a longer bar at the top to a shorter bar at the bottom. ⯆ (⯈) [D]印が付いたものは、降順(逆順;descending order)に並び替えるのものです。降順とは、値を大きいものから順に並べることで、ここでは上(左)から下(右)に向かって小さくなることを意味しています⯆(⯈)。
🦩# The attached mark [B] means sorting from bottom area. Generally there are sorting from top area. However the must be [B]. The and and may be generally [B]. The [W] is sorting from the both sides of top and bottom such as the and . The [X] is from the shortest depth stack such as some s. Somtimes s and s seem like [W], when they are exchanged between both sides especially in case of unbalanced, guadually data. [B]印が付いたものは、下(右、後、底)部から上部へ向けて順に並び替えるものです。通常、並び替えは上(左、前、天)部からです。は、[B]です。は、[B]の方が一般的かもしれません。[W]は、上と下の両側から並び替えられるもので、が、これに該当します。[X]は、スタックが最も浅いところから並び替えられるもので、いくつかのがこれに該当します。ときには、これらのや、は、実演の様子から[W]のように見えるかもしれません。それは、よくされていない上下両端の棒の長さ(値)が大きく偏っているデータや、逆に並び替えられているデータを並び替えたときに見られます。
🦩# Select only one algorithm to make starting by click-buttons. 並び替えアルゴリズム(整列法)を、どれか1つ選んで開始させてください。

🐤 WARBLING

🦩# Here is written about beginnings and motives for making of this program. ここでは、このプログラムを作っている、きっかけや動機について書かれています。
🦩# I have an image of "SORTDEMO.BAS" program. Possibly, it was a sample program bundled with Visual Basic for MS-DOS. I have wanted to make such a visual program with graphics and sound tones for usual devices. Just now, here they are W3 browsers instead of the usual devices. 「SORTDEMO.BAS」というプログラムが印象に残っていました。それは、確か、Visual Basic for MS-DOSに付属していたものだったような気がします。そのような動く画面と音階による視聴覚的なプログラムを、身近な機器端末向けに、私も作ってみたいと思っていました(NEC PC9801シリーズ向けでなく)。いまなら、身近なものとしては、ウェブ・ブラウザーというものがあるじゃないですか。
🦩# This program has been made by some sorting programs and W3 interface program. このプログラムは、いろいろな並び替え(整列)プログラムと、ウェブ・インターフェース・プログラムとによって作られています。
🦜#1: The almost sorting programs had been already made for the long-passed days' school-lesson, though they were by C-language. Then they were remaked for Javascript. これらの多くの並び替えプログラムはC言語によるものですが、遠い昔に授業のために、すでに作られていたものです。そこで、それらはJavascriptで作り直されました。
🦜#2: The W3 interface program is expecting to your W3 browser supporting Web API and Web Audio API by HTML5. Web API is DOM: Document Object Model, and ES2015: ECMAScript 6th edition (Javascript). The "Canvas" for drawings, and the "Generator" for time waitings are based on ES2015. ウェブ・インターフェース・プログラムは、使用しているウェブ・ブラウザーが、HTML5によるWeb APIと、Web Audio APIを取り扱えることを前提にしています。Web APIは、DOM: Document Object Modelと、ES2015: ECMAScript 6th edition(Javascript)のことです。描画のための「Canvas」と、時間待機のための「Generator」は、ES2015によるものです。
🦩# And this is wrapped by CGI program written by C-language to genarate (reconstruct) and send HTML, CSS, and Javascript. そして、これらはHTMLとCSSとJavascriptを生成するC言語で書かれたCGIプログラムよって包括され、要求に応じて組み替えし、送信しています。
🦩# At this opening demonstration, the sounds are nothing by Autoplay Policy in the case of Google Chrome, https://developer.chrome.com/blog/autoplay/#webaudio. This site is optimized for Mozilla Firefox. However, recent Firefox also block off auto play, https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/Media/Autoplay_guide (The last modified of this text was 2022.01.21 when I found the text in 2022.07.31, though I found this phenomenon since ver. 103, 2022.07.31). Before a few days, the sounds were enable. (What's hppened!?) この開始時のデモ(実演)では、Google Chromeでは自動演奏指針により音は出ません(https://developer.chrome.com/blog/autoplay/#webaudio)。これは、Mozilla Firefoxに最適化されています。しかしながら、最近はFirefoxでも自動演奏は遮断されるようになりました(https://developer.mozilla.org/ja/docs/Web/Media/Autoplay_guide、2022年7月31日確認したところでは、この説明文の最終年月日は2022年1月21日とありましたが、この現象を確認したのはバージョン103で7月31日でした)。数日前まで音は出ていました。(あれ!?)
🦩# These sounds might be nuisance, or insufficient loudness especially high and low frequency tones. Sorry, in such a case, please switch off the "[ACOUSTIC SIGNALS]" in "[⚙️ CONTROLLER FOR THE DEMONSTRATION]". このプログラムによる音は不快なものであったり、高周波数域や低周波数域において音量が不十分なものであったりすることもあると思います。申し訳ありませんが、そのようなときには、「[⚙️ CONTROLLER FOR THE DEMONSTRATION]」の「[音響]」で、どうか音を切(OFF)にしてください。

🐣🐥🐓 HISTORY | 履歴
🦩# Here is written about the history of developments. ここには、この開発の履歴が記されています。
🦚Version 1.01(1.01版): 2022.08.23; The first release to the public space; 初公開版; 
🦜SUPPORTED FUNCTIONS FOR GENERATIONS OF NEW DATA | 初期データ作成機能: RESET_TO_DEFAULT_AND_GRADUALLY[R], GRADUALLY[R], GRADUALLY[A], ODD-EVEN_BUMPY1, ODD-EVEN_BUMPY2, ODD-EVEN_CRESS1, ODD-EVEN_CRESS2, DOUBLE-DUPLICATION[R], DOUBLE-DUPLICATION[S], DOUBLE-DUPLICATION[A], TRIPLE-DUPLICATION[R], TRIPLE-DUPLICATION[S], TRIPLE-DUPLICATION[A], QUADRUPLE-DUPLICATION[R], QUADRUPLE-DUPLICATION[S], QUADRUPLE-DUPLICATION[A], QUINTUPLE-DUPLICATION[R], QUINTUPLE-DUPLICATION[S], QUINTUPLE-DUPLICATION[A], PRIME_NUMBERS[R], PRIME_NUMBERS[S], PRIME_NUMBERS[A], ALL_THE_SAME_HUGE_VALUES[8], 3LEVEL_WIDE_RANGE_VALUES[8], SINe_WAVE[8], COSine_WAVE[8], RANDOM_7LEVEL_VALUES[8], RECTANGULAR_PLUSE[8]
🦜SUPPORTED FUNCTIONS FOR DATA PROCESSINGS | データ処理機能: INITIALIZE, SHUFFLE, REVERSE, RE_DRAW, CLEAR_M, CLEAR_3, CLEAR_C*, TRACE*, IMPORT*, EXPORT*, BACKUP, RECOVER
🦜SUPPORTED FUNCTIONS FOR SORTING METHODS | 整列実演機能: EXCHANGE*, BUBBLE, SHAKER, GNOME, ODD-EVEN, SHEAR*, COMB, QUICK, INSERSION, SHELL, SELECTION, DOUBLE-SELECTION, HEAP, CYCLE*, PANCAKE, SLOW*, STOOGE*, BIN|BUCKET, COUNTING, RADIX, MERGE, BEAD*; with some variations; The assigned "*" sorts have been adopted by the followed versions. These sorting algorithms seem to have original namings, such as "? sort", "?-sort", "?sort", and "? sorting" (https://en.wikipedia.org/wiki/Sorting_algorithm). Here the namings are unified as the "? sort", allow me inventors please. これらは様々な変種を含んでいます。*は後の版で追加したものです。これらの整列法には、「?□sort」や、「?-sort」、「?sort」、「?□sorting」といった独特な命名がそれぞれにあるようです(https://en.wikipedia.org/wiki/Sorting_algorithm)。ここでの名称は「?□sort」に統一していますこと、考案者のみなさま、どうかお許しください。
🦚Version 1.02(1.02版): 2022.08.26; Additional sortings and modifications; The other HEAP sort by non-[B] type has been entered. This is not yet sophisticated. The CYCLE and SLOW sorts have been entred as new ones. There have been some corrections and modifications for Javascript genarations and explanations. 追加と修正; [B]型と異なる上部から並べるHEAP整列法を追加しました。でも、まだ今ひとつ洗練されていません。CYCLEとSLOW整列法を追加しました。一部Javascript生成と説明を修正し改良しました。
🦚Version 1.03(1.03版): 2022.08.28; Additional sortings and modifications; The true EXCHANGE, BEAD, and STOOGE sorts have been entered as new ones. 追加と修正; 真のEXCHANGEとBEADとSTOOGE整列法を追加しました。
🦚Version 1.04(1.04版): 2022.09.01; Improvements and reinforcements; The explanations have been reinforced, and the BIN and BEAD sorts have been improved. 改良と強化; 説明を強化しました。BINとBEAD整列法を改良しました。
🦚Version 1.05(1.05版): 2022.09.08; Improvements, reinforcements, and modifications; The explanations have been reinforced and modified, and CGI code has been improved. 改良と修正と強化; 説明を強化し修正しました。CGIを改良しました。
🦚Version 1.06(1.06版): 2022.09.15; Additional sortings, reinforcements, and modifications; The SHEAR sort has been entered as new ones. I had wanted to add a member such as the 2-dimensional sorting also, not only linear sortings. Explanations have been reinforced and modified. 追加と修正と強化; SHEAR整列法を追加しました。線形の整列法だけでなく、このような2次元的なものも仲間に加えてみたかった。説明を強化し修正しました。
🦚Version 1.07(1.07版): 2022.10.03; Additional functions and improvements; The CLEAR_C, TRACE, IMPORT, and EXPORT have been entered as new functions for data processings, and explanations and displays have been improved and added especialy Japanese language. 追加と改良; CLEAR_CとTRACEとIMPORTとEXPORT機能を追加しました。説明と表示の改良と、特に日本語の追加をしました。
🦚Version 1.08(1.08版): 2022.12.02; Improvements; The HELP page has been entered as new one, and explanations and displays have been improved. 改良; ヘルプ説明画面を追加しました。説明と表示の改良をしました。

 Copyright(C) 2022 HAYAMI Ken-ichi